ایستگاه راه آهن چم سنگر

ایستگاه راه آهن چمسنگر و ایستگاههای منطقه راه آهن لرستان

ایستگاه راه آهن چم سنگر

ایستگاه راه آهن چمسنگر و ایستگاههای منطقه راه آهن لرستان

اصطلاحات راه آهنی

ر این پست تصمیم گرفتم اصطلاخات رایج راه آهنی را بنویسم و خیلی از این اصطلاجات هم ممکن است از قلم افتاده باشد و دوست دارم خوانندگان  نظرات خود را پیرامون این اصطلاحات حتما بنویسند واگر خاطره ای دارند یادآوری نمایند.

قطار باری- قطار محلی- قطار مسافری-قطار احشام-ف 1 - ف 2- ف 3 -

تلاقی- چراغ قرمز-سبز- زرد- مانور-کنترل-عبوری-بی سیم-

بلندگوی ایستگاه -انبار توشه -بلیط و بلیط گیر-

رئیس قطار- ترمز بان- سوزن بان-راهبان-گارد واگن

تونل-کُرپی- ریل- بولت- تراورس-دیزل-درزین-پشتکار درزین

مقره - سیم بان- تلفن ایستگاه - قطار نماز- نیشکریها در قطار-خارج شدن قطار از ریل

سوت قطار -اعلام حرکت قطار- سالن انتظار قطار-پرداخت حقوق

 خط کوب -خط فرار-خط مانور-خط 1و2و3-خط کور

فهرست ایستگاه های بین راه راه آهن لرستان (دورود -اندیمشک) :

قارون-بیشه -سپیددشت- چم سنگر-کشور -تنگ  هفت-تنگ پنج- تله زنگ- مازو- شهبازان- گل محک-بالارود-دوکوهه

حال نظر شما چیست؟!

کرمانشاه و یادآوری حماسه ها

برای انجام یک ماموریت کاری چند روزی به کرمانشاه عازم شدیم. در این چند روز از استانهای همجوار مانند کردستان -ایلام- همدان -لرستان هم کارشناسانی برای آموزش به کرمانشاه امده بودند و هر روز گروهی وروز بعد گروه دیگری... در فاصله ای اندک و در ساعات پایانی یکی از روزهای آموزش برای بازدید به اطراف شهر کرمانشاه یعنی روانسر وجوانرود رفتیم.به علت هوای برفی و سردی هوا این بازدید رفت وبرگشت بیش از 4 ساعت طول نکشید وسریع برگشتیم اما در بین راه روانسر وجوانرود چیزی که نظرم را به خود جلب کرد مقبره های زیادی بود که درکنار جاده دیده میشد تقریبا میشد حدس زد که اکثر انها مربوط به زمانی خاص بودند و هر بیننده ای را در فکر فرو می برد. بی اختیار به سالهای نه چندان دور حمله وتجاوز کشور همسایه یعنی عراق به ایران رفتم .

این نشان میداد که در این استان ودر کوچکترین روستاههای آن نیز از حمله ی دشمن در امان نبودند و آماج بمب وموشک و حمله ی مستقیم بوده اند و در این راه شهدای زیادی هم برای حفظ مرزهای کشور وناموس و هویت ودین خود کرده اند. صحنه ای که بعد از چند روز هنوز در خاطرم مانده و این واقعیت را می توان با تمام وجود خود حس کرد که جانفشانی مردم این سرزمین در هر برهه ای برای میهن خود تمامیت ندارد. یادشان گرامی

رئیس ایستگاه راه آهن چم سنگر

 سالهای متمادی هر ایستگاه طی قوانینی قدیمی و مختص راه آهن رئیسی که با حکم رئیس راه آهن لرستان منصوب می شده است و تقریبا هر 5 سال مسئول جدیدی برای مدیریت ایستگاه گمارده می شد. بنا دارم نام مسولین محترم سالهای دور این ایستگاه را بیادگار و برای یادبود انها که با مردم ایستگاه همراه وهمقدم ونفس به نفس مردم زندگی وخدمت نموده اند .همچنین از مسئولین حوزه و قطعه و  کارگزان و راهبانان ونگهبانان ایستگاه چم سنگر یادی بکنم. از همه ی دوستان و همولایتی ها خواهشمند است نام هر مسئول ویا رئیس ایستگاه ویا راهبان ایستگاه ویا کارگر را برای یاد آوری برای این حقیر ارسال نمایند.


http://chamsangar.persianblog.ir/post/237/

نسل جدید فوتبالیستهای چم سنگر

بدرخواست دوستان عزیزم نام جوانان ونوجوان چم سنگری که نسل جدید بچه های چم سنگر محسوب می شوند را به رشته ی تحریر در آورده ام .تشکر از پسر دایی عزیز امین بهشتی !

دروازه بانان:مجید داوودی-ماشااله آبزاده-حسن صادقی-علی نجاتی -مسلم برزکار-اسماعیل پاپی (پورابراهیمی)
مدافعان:زنده یاد حمید پاپی-محمد مرادی -روح ا... آبزاده-مالک ملک آسا-کوروش الهی نژاد-حسین صادقی-ابوالفضل پاپی-حسن ملک آسا -علی بهشتی

هافبکها:توکل پاپی(پورمتین)-ابراهیم پاپی-مهدی پاپی-مهدی بهشتی -امین بهشتی - علی اصغر پاپی-حسن احسانبخش-هادی بخت پور-ابوذر پاپی-شهاب بهشتی-اسماعیل ملک آسا-عباس ملک آسا-حمید بخت پور
مهاجمان:محمد بهشتی -مهدی پاپی-محمود پاپی (خلیلی)


http://chamsangar.persianblog.ir/post/235/

فوتبالیست های چم سنگر !

پانوشت های امین بهشتی و ذکر اسامی بچه های چم سنگر در سالهای دور مرا بی اختیار به آن دوران برد .دورانی جز خاطره نام دیگری نمی توان بر آن گذاشت.اسامی افرادی که هرکدام درفوتبال دیمی آن دوران برای خودشان استعدادی بودند و در بی خبری مطلق و محرومیت دوران طلایی اشان به پایان رسید .دورانی که اگر بچه های ما هم به رسانه های تصویری وگروهی و اخبار وامکانات دسترسی داشتند ممکن بود حالا چند تا "حمید فتحی-کاپیتان تیم نفت تهران " ها تحویل فوتبال کشور داده بودیم .هر چند آنزمان از نظر بزرگتر ها این توپ برای جوانانشان  "آب" و"نان" نخواهد شد وفقط وقت خود را تلف می کنند.

http://chamsangar.persianblog.ir/

مسابقات فوتبال منطقه راه آهن


سالها پیش دهه ی 60 و70 مسابقات فوتبال بین ایستگاههای راه اهن جذابیت و شور وهیجانی خاصی داشت .این مسابقات معمولا در بهمن ماه وبرای گرامیداشت دهه ی فجر برگزار میشد ولی در طول سال نیز مسابقات دوستانه بین ایستگاه های مختلف برگزار میشد. تیم های مطرح این مسابقات معمولا راه اهن سپیددشت و چم سنگر وتنگ 7 بودند.

تنگ 7 تیم خوبی داشت وهمیشه بازی کردن در زمین این ایستگاه برای میهمان سخت بود ولی بازی ها دوره ای هم برگزار می شد ومعمولا تیم ها میزبان و هم میهمان بودند واین برجذابیت بازی ها افزوده بود به نوعی که فوتبال کل مردم ایستگاه را تحت تاثیر قرار میداد وهمه تماشاگر ودوستدار بازی جوانانشان بودند.بعضی اوقات ایستگاه مازو هم در مسابقات شرکت میکرد وگاهی اوقات درگیری بعد از بازی در این ایستگاه جزء لاینفک بازی بود و بهترین نتیجه در مازو بدون درگیری مساوی بود .


ادامه در :http://chamsangar.persianblog.ir/post/227/